maandag 7 maart 2011

Ding 9 LESS IS MORE

Zo de diepzinnige tekst is er toch gekomen.
En dat is meteen  het gevoel wat ik heb bij Ding 1 ot 10.

Omvergeblazen door de vele MOGELIJKHEDEN die ik zie voor de bibliotheek  lijkt mij niet de vraag wat gaat de bibliotheek DOEN maar wat gaat de bibliotheek LATEN.
En de mogelijkheden die er zijn zie ik van MEDIAWIJSHEID workshops geven ( ongetwijfeld zijn er net zoals ikzelf nog heel veel groepen mensen die een achterstand op het 2.0 gebeuren hebben)
tot het aanbieden van RSS overzichten op gebied van taal en literatuur en BLOGGEN met leeskringen.
Maar wat de bibliotheek ook gaat doen KWALITEIT moet voorop staan.
Dus liever een paar dingen goed dan van heel veel dingen een beetje.
Less is more.


.

3 opmerkingen:

  1. Kijk, dat is het nu helemaal. Er komt teveel over je heen, maar het kort, bondig noteren is toch een kunst apart!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp wat je bedoelt. Op web 2.0 doen we natuurlijk juist nog niet veel, maar voor wat we gaan doen, zullen we al gauw ergens anders iets moeten laten. 23Dingen helpt ons om die keuzes op waarde te kunnen schatten en ze ook daadwerkelijk te nemen.
    Mooie bewerking uit Ding 8 - ik ben benieuwd naar je korte omschrijving van je ervaringen bij Ding 7 en 8.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Keuzes maken blijft elke dag terugkerend!
    Kun jij die keuze al maken uit de 9 dingen die jij tot nu toe gedaan hebt?
    En als je de keuze maakt moet er gezorgd worden voor de uitvoering! Iemand aanwijzen?

    BeantwoordenVerwijderen