maandag 14 maart 2011

Ding 10 Oude vaardigheden in een modern jasje

Het oude TREFWOORDEN geven heet nu TAGS toekennen en menig bibliothecarishart gaat daar sneller van kloppen.
 Prive zie ik  socialbookmarking wel zitten om  mijn geheugen te ondersteunen.Vaak maakt een site zoveel indruk dat ik zeker weet dat ik na drie weken de site nog steeds zal herkennen in het rijtje favorieten.
 Maar helaas in de praktijk valt dat ernstig tegen.Social bookmarking is dus een uitkomst.

Voor collega's onder elkaar over allerlei bibliotheekzaken lijkt het me ook handig.Kunnen we weer onze oude trefwoorden in praktijk brengen.Oude vaardigheden in een nieuw jasje.

Nu de bibliotheek geconfronteerd wordt met bezuinigingen is Social Bookmarking misschien wel te gebruiken om hiaten in de collecties op te vangen.
De bibliotheek begint met een Social bookmarking op bijvoorbeeld het gebied van kunst en klanten kunnen deze collectie  met sites dan aanvullen. Zo houdt iedereen elkaar op de hoogte.

1 opmerking: