woensdag 6 april 2011

ding 12 Twitter

Gister een twitteraccount angemaakt en vandaag eens gekeken welke twitteraars ik ga volgen.
Als eerste onze directeur eens opgezocht en inderdaad twitter geeft  ook een kijkje in het priveleven.
Zo zie ik dat zij heel veel naar het theater gaat en heerlijk ijs heeft gegeten in Florence. Doet ze goed.
Daarna eens gekeken of ik Angela Merkel kan volgen maar ik loop meteen tegen een probleem aan. Hoe weet je of je de juiste persoon volgt.Koningin Beatrix is ook in meerdere gedaantes actief ( of juist niet) op Twitter.
Eigenlijk vind ik Twitter wel leuk maar het kost enorm veel tijd. Ging om 10.00 uur zitten en is nu al 12.00 uur als ik dit blog schrijf.
 Dat de bibliotheek MOET twitteren  lijkt  mij duidelijk. Voor het beantwoorden van vragen, spuien van ideeen, netwerken etc.Ook is het heel makkelijk om iemand te benaderen voor bv. lezingen etc.
Praktische uitvoering (inroosteren, wie tweet wat, waarover wel / niet )moet zo snel mogelijk uitgevoerd worden.
Misschien kunnen er vast wat uitgangspunten op Google docs geplaatst worden.

1 opmerking:

  1. Dat is inderdaad een prima toepassing - om sprekers te benaderen via Twitter. Al is er zoals je blogt het gevaar dat je de verkeerde persoon onder dezelfde naam twittert. Dat zul je dan eerst via bijvoorbeeld Goole moeten natrekken. Google docs gebruiken voor een opzet van de praktische uitvoering kan ook handig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen